למה אפס פסולת? ???? אני בכלל משפיע?

איזה כיף שאתם פה!

נעים להכיר אני קרין!
אני מזמינה אתכם להצטרף למסע שלי ולקבל השראה לחיים פשוטים יותר, כאן אשתף אתכם בצעדים הקטנים שלי בנושאי בריאות, קיימות, חיבור לטבע, אופנה בת קיימא, קוסמטיקה טבעית ועוד

הרשמה לניוזלטר
💌

נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו

כבר כתבתי על מה זה אפס פסולת ועל איך להתחיל לעשות את זה אבל היום אני רוצה לכתוב על למה? למה בעצם אפס פסולת? מה כל כך נורא בפסולת שלנו? האם אפשר אחרת והאם שינוי של בן אדם אחד בכלל יכול לשנות משהו?  

⭐️ הידעת? כדור הארץ הוא עגול!

על ההשלכות והבעיות שיוצרת הפסולת העולמית כבר דיברתי בכתבה אחרת. אסכם בזה שהפסולת שלנו בסופו של דבר מזהמת לנו את הדברים החשובים ביותר בעולם הזה. האדמה האוויר והים. היא גורמת לנזק בלתי הפיך לטבע שלנו וככל שנמשיך ככה אנחנו בבעיה יותר ויותר גדולה.
אני רוצה לקחת צעד אחורה ולדבר רגע על הצורה שבה אנו חיים וצורכים ועל איך זה קשור לפסולת שלנו. כפי שכולנו יודעים כדור הארץ הוא עגול, ובו כל המערכות והחיים בו עובדים בצורה מעגלית, מחזור החיים שלנו, מחזור מזג האוויר, מחזור החיים בטבע, בעלי החיים, הצמחייה הכל עובד כמו שעון בצורה מושלמת שאין צורך לגעת או להתערב בה. לכן אם הפסולת יכולה להיות חלק מהמעגל הזה (לעשות שימוש חוזר או קומפוסט או כל פתרון אחר שהוא לא הטמנה) זה מהמם. אבל אם לא אז הפסולת יוצרת לנו משוואה קצת אחרת שנראית כך:
“ייצור – רכישה – שימוש – זריקה לפח – הטמנה”.
לכן בכדי לצאת מהמשוואה החד צדדית הזו צריך לראות איך ניתן לחזור לצורה המעגלית שחוזרת על עצמה ובכך לצמצם גם את הייצור וגם את הפסולת להטמנה.

אפס פסולת

⭐️ האם אני משפיע?

רוב האנשים יגידו באופן אוטומטי שזה בכלל לא משנה ושאין בכלל הבדל אם ישתמשו בחד פעמי או לא כי אין לזה השפעה, לכוס הבודדת התמימה הזו. ואני אומרת שמצד אחד – הם צודקים! אנחנו טובעים בפלסטיק ובפסולת של עצמינו!! אבל אני כן חושבת שניתן להשפיע ואפילו הרבה להשפיע! כאשר אנו בוחרים להשתמש בכלים רב פעמיים לעומת חד פעמי, בוחרים לקנות יד שניה במקום חדש או בוחרים להכין בבית במקום לקנות באריזה אנחנו מפחיתים את הביקוש ומפחיתים את הייצור גם אם זה נראה לכם רק אתם זה לא! זה גם אני! וגם הם! וגם הוא! ועוד הרבה אנשים שכן איכפת להם ויחד זה משפיע! חלק גדול מההשפעה היא גם החשיפה של הבחירות שלנו, כאשר אנו בוחרים לשתות בכוס רב פעמית או לקנות פירות וירקות עם שקיות רשת רב פעמיות החשיפה של הציבור לבחירות שלנו משפיעות וגורמות לאנשים לשאול להתעניין ולקבל השראה וזה מאוד חשוב!

⭐️ מה אפשר לעשות?

מוזמנים להגיב ולשתף ❤️

עוד ב..

תיק אפס פסולת

5 דברים שתמיד יש לי בתיק ????????

אז החלטתם להכניס קצת אפס פסולת לאורח החיים שלכם? אלופים!תוהים מאיפה כדאי להתחיל? אני תמיד בעד להתחיל מהיומיום ומהשגרה.בחרתי לתת לכם הצצה לתיק שלי ולפריטים

קרא עוד »

עוד ב..

תיק אפס פסולת

5 דברים שתמיד יש לי בתיק ????????

אז החלטתם להכניס קצת אפס פסולת לאורח החיים שלכם? אלופים!תוהים מאיפה כדאי להתחיל? אני תמיד בעד להתחיל מהיומיום ומהשגרה.בחרתי לתת לכם הצצה לתיק שלי ולפריטים

קרא עוד »