צעדים ראשונים לאפס פסולת ???? – zero waste

איזה כיף שאתם פה!

נעים להכיר אני קרין!
אני מזמינה אתכם להצטרף למסע שלי ולקבל השראה לחיים פשוטים יותר, כאן אשתף אתכם בצעדים הקטנים שלי בנושאי בריאות, קיימות, חיבור לטבע, אופנה בת קיימא, קוסמטיקה טבעית ועוד

הרשמה לניוזלטר
💌

נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו

אז קראתם קצת בנושא הבנתם את החשיבות ואת המשמעות של צמצום הפסולת שלנו והחלטתם להתחיל לצעוד בכיוון אפס פסולת אז קודם כל שאפו וכל הכבוד ברוך הבא! עכשיו נתמקד בכמה דברים ממש פשוטים שאפשר בקלות להתחיל ליישם כבר ממחר! דבר אחד שחשוב להדגיש לפני שמתחילים הוא שהמושג “אפס פסולת” היא השאיפה והיא גדולה אך השינוי לא באמת יכול להיות כזה מהיר וקיצוני ולכן קחו אותו צעד צעד בקצב שלכם, אל תסתכלו על מה שכרגע בפח אלא תסתכלו על מה שכבר לא בפח בזכותכם! וקחו מזה את הכוח להמשיך! 
למגמת האפס פסולת יש פירמידה של פעולות שלפיה אנו יכולים לחשוב ולקבל את ההחלטות שלנו ו“לנהל” את הפסולת שלנו, ההיררכיה הזו של הפירמידה היא בעצם עקרונות הבסיס לאפס פסולת ועליה ניתן לקרוא בכתבה על פירמידת העקרונות לאפס פסולת 

⭐️ שימוש יומיומי - חד"פ או רב"פ!?

במהלך היום שלנו אנו פוגשים במוצרים חד פעמיים בכל מיני מקומות וסיטואציות, אין באמת אפשרות לשנות הכל בבום ופתאום להעלים את כל החד פעמי שסביבנו כי זה סתם יגרום לנו להיתקע ולהירתע. זה לוקח זמן וזה תהליך של להבין איפה זה פוגש אותנו ביומיום, במטבח בתבניות האלומיניום, בבית קפה בכוסות וכלים החד”פים, בבית עם התינוק בחיתולים ומגבונים, במוצרים היגיינים לנשים, במוצרי קוסמטיקה וניקיון בקיצור אין לזה סוף ולכל אחד יש את הרשימה שלו. לכן צמצום השימוש במוצרי חד”פ צריך להתחיל בדברים היומיומיים שלנו ובהרגלים שלנו כל אחד לעצמו, לזכור שלכל דבר יכול להיות פתרון יותר ידידותי לסביבה ובסופו של דבר גם חסכוני. 
אני ממליצה להתחלה להתמקד בדברים הבסיסיים:

בקבוקי נירוסטה
כלים רב פעמיים למכירה

⭐️ שינוי הרגלי צריכה - יד שניה או חדש?!

כיום אנחנו קונים הרבה יותר ממה שאנחנו באמת צריכים, בסופו של דבר פריטים רבים מגיעים לפח, מוצרים זולים ולא איכותיים שאורך חייהם קצר, מוצרים שהחלטנו להיפטר ולתרום גם הם תתפלאו חלקם יגיעו לפח ולהטמנה. אז קודם כל אנחנו צריכים לשאול את עצמינו האם אנחנו באמת צריכים את המוצר הזה, האם הוא ישרת אותנו לטווח ארוך? לאחר מכן נשאל האם יש דרכים נוספות להשיג את המוצר הזה האם ניתן להשאיל אותו? האם ניתן למצוא את המוצר הזה יד שניה?  כאשר אנו קונים מוצר יד שניה אנו חוסכים כסף וחוסכים את תהליך הייצור, האריזה, השינוע כלומר קנייה ידידותית מאוד לסביבה וגם לכיס! מוצרי יד שניה זמינים היום יותר מתמיד בזכות האינטרנט והרשתות החברתיות, יש אתרים לקניה יד שניה און ליין, יש קבוצות יד שניה בפייסבוק ואת המרקטפלייס של פייסבוק ובכל אלה תוכלו גם אתם להתחיל לפרסם ולהרוויח כסף על מוצרים ולהינות ממגוון רחב של מוצרים יד שניה לרכישה. כמובן שיש גם מבחר ענק של חנויות יד שניה פרטיות או של עמותות ואתם בהחלט מוזמנים להציץ ברשימה שלי חנויות יד שניה – המומלצות שלי ולקרוא על חנויות יד שניה – לא מה שחשבתם בקיצור קניה ורכישה של מוצרים יד שניה היא לגמרי קניה אפס פסולת עם מצפון נקי ואפילו ישאר לכם עודף.

הרגלי צריכה

⭐️ צמצום אריזות

כיום רוב מהמוצרים שתמצאו בסופר מגיעים באריזות, האריזות הן פסולת והן חלק גדול מאוד מהפח היומיומי שלנו, מה אנחנו יכולים לעשות בכדי לצמצם את כמות האריזות בפח? ובכך לצמצם את הפסולת אז קודם כל לפני שאנו קונים מוצר באריזה אנחנו יכולים לשאול האם יש לזה פתרון אחר שהוא לא באריזה? האם יש את המוצר הזה בתפזורת? אם כן נהדר! אל תשכחו להצטייד בשקיות רב פעמיות בגדלים שונים מרשת או מבד דק (הכי נוח בעייני) ניתן גם להגיע לחנות עם צנצנות ולמלא אך זה מסורבל מידי בעיניי וכבד ויש צורך לשקול את הצנצנות לפני. בקיצור שקיות בד או שקיות רשת לקניות זה הפתרון. עוד דרך לצמצום שימוש באריזות היא להכין מוצרים בבית, זה יכול להיות מוצרי אוכל כמובן, עוגיות, ממרחים, חמוצים ועוד , זה יכול להיות חומרי ניקיון שמכינים לבד בבית וגם קוסמטיקה טבעית שניתן לרקוח ולהכין בבית ובכך לחסוך ולצמצם את האריזות. למוצרים שמכנינים לבד בבית בדרך כלל יש יתרונות נוספים בנוסף לצמצום הפסולת המוצרים הם זולים יותר, טבעיים יותר ובריאים יותר וקלים מאוד להכנה ושימוש.

⭐️ הכנה ביתית

עוד דרך לצמצום פסולת וצמצום שימוש באריזות היא להכין מוצרים בבית, זה יכול להיות מוצרי אוכל כמובן, עוגיות, ממרחים, חמוצים ועוד , זה יכול להיות חומרי ניקיון שמכינים לבד בבית וגם קוסמטיקה טבעית שניתן לרקוח ולהכין בבית ובכך לחסוך ולצמצם את האריזות. למוצרים שמכנינים לבד בבית בדרך כלל יש יתרונות נוספים בנוסף לצמצום הפסולת המוצרים הם זולים יותר, טבעיים יותר, בריאים יותר וקלים מאוד להכנה ושימוש.

⭐️ בית אחד - ארבעה פחים

הפחים הצבעוניים שמקשטים לנו את הרחובות משתנים מעיר לעיר ומשכונה לשכונה, אני יכולה לתת דוגמא מהבניין שלי שבו יש פח ירוק רגיל, פח כתום לאריזות, פח כחול לנייר ומאחורי הבית גיליתי קומפוסט עירוני חדש אז הוא גם נדחף לרשימה. בהתאם לזו יש לנו בבית חלוקה של האשפה, לפי פחי מיחזור אלו. הקומפוסט יחסית חדש אז אני עוד בתהליך למידה והתנסות אך מבטיחה לעדכן בהמשך. אין צורך באמת בארבעה פחים, האריזות והנייר יכולים להיות בקופסא/מיכל/שקית בצד ולא בהכרח צמוד לפח הרגיל של הבית. אני בטוחה שבהתחלה זה אולי נראה טרחה או עבודה כל החלוקה הזו לפחי מיחזור אבל זה ממש פשוט וקל במיוחד אם מצמצמים את כמות הפסולת ואם מבינים שגם הפסולת למיחזור היא פסולת וגם אותה נרתמים לצמצם. וכמובן למצוא למיכלי האיסוף מקומות נוחים וטובים בבית שלא מפריעים לכם ולשגרה שלכם.

מיחזור

עוד בקיימות..

עוד בנושאים אחרים..

פודינג צ'יה

איך להכין פודינג צ’יה ????

זרעי צ’יה הם מקור עשיר ביותר לאומגה 3 ולחומצות שומן חיוניות, זרעי הצ’יה הקטנים והתמימים האלו מלאים בכל טוב! יש בהם סידן חלבון מגנזיום ויטמינים

קרא עוד »